måndag 7 mars 2011

Första dagen...


Det har gått bra att dricka pulvret i dag ända fram tills middagen i kväll.... efter att verkligen velat fram och tillbaks bestämde jag mig för en biff och några ostbitar efter att jag druckit min shake. Det va gott men inte så gott att jag kommer sukta efter det i morgon med. Försöker intala mig att det va bra att trappa ner lite i dag och gå på fullt ut i morgon. Får väl i värsta fall i morgon middag ta och gå en runda då.
För övrigt så kvällarna den tid som är mest kämpig. Vill ju så gärna tugga på något så det vill till att ha något att syssla med. Blir väl fler kort scrappade :-D

Har läst bakåt i bloggen i det va tydligen 7 kg jag tappade de första 10 dagarna.... och efter 16 dagar va 11 kg borta så nog borde jag fixa mitt mål på 10 kg till sista mars om jag biter ihop. Det är ju 24 dagar dit. Bara att komma dit innebär att jag kan ha fler av plaggen som nu ligger undanstoppade.

Första inlägget jag skrev på denna bloggen i jan. 2010 va följande

Mitt nya liv...

ja hur många gånger har inte nyårslöftet varit just det.... att man ska börja ett nytt liv, äta bättre, träna mer osv. Vad är skillnaden denna gången.... varför kommer det gå vägen nu. Det finns ju inga garantier men denna gången känns det rätt och lätt på något sätt. Barnafödandet är färdigt och nu är det dags att låta även kroppen fatta det. Dags att ge sig själv tid.
Tillslut kommer man liksom till en punkt då man bara känner att nu är det nog även om jag aldrig tillhört de som egentligen lidit av min övervikt som jag kanske borde gjort med tanke på hur många kilon det handlar om. Jag har aldrig känt mig begränsad. Mina hälsa har varit bra och jag har orkat göra det jag velat, mina blodprov kan inte på något sätt visa att de är från en överviktig person. Jag har lärt mig att jag är jag och kan andra inte acceptera mig för den jag är så är det deras problem och inte mitt men trots det har ju ändå kommt till en punkt då jag känner att nu vill ner i vikt för min egen skull. Visst vore det underbart att kunna gå in i en butik och köpa det jag tycker är snyggt utan behöva tänka på att det kanske inte finns i min storlek.
Jag som aldrig haft några problem med min vikt har ju det senaste fått problem med mitt knä, det hindrar mig från att ta långa promenader som jag älskar.... ja givetvis så skylldes ju problemet på min vikt men när dr kände på det så verkade det som ledbandet är kraftigt uttänjet alt. av men det görs ju inte något vid det.... nä jag skulle försöka träna upp musklerna runt om samt gå ner i vikt. Dock är det inte så lätt att träna när man inte får belasta knät..... måste ju minska belastningen på det genom viktminskning. Lite av moment 22 men nog ska det gå.


Ja det kändes ju rätt då och det gör det nu med. Jag kom inte till mål den gången och det finns ju inga garantier som jag skrev, det gör det inte heller denna gången men viljan finns där och jag hoppas att den räcker ända fram även om jag säkert kommer tvivla många gånger på att det kommer gå. Jag trodde då att barnfödandet va klart men tydligen ville livet annorlunda men denna gång måste det va klart med tanke på att mina fyra snitt och det sista blev rätt dramatiskt och dr efteråt sa till mig att vill jag ha fler barn så måste det ske först efter ordentligt samråd med en läkare. Jag önskar mig ingen mer graviditet då jag inte är gjord för att va gravid och jag vill nu tillbaks till mitt gamla jag. Den Linda jag va när jag träffade J. Det är inte klokt att jag i dag 10 år senare väger 28 kg mer än jag gjorde då. Kan ju inte skylla på någon annan än mig själv men lite på mina gener och min pcos. I vilket fall som helst så gör ju pco-s det svårare att gå ner i vikt.
mitt knä har hela graviditen varit bra men nu börjar jag känna av det i vissa lägen men det ska inte få stoppa mig. Får bara tänka efter före och inte efter. Strular det för mycket så vet jag ju att jag har en sjukgymnast att vända mig till. Har just nu en del smärtor i ryggen men tror mest det är att ryggen blir trött då den nu är otränad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar